Grywalizacja na fizyce
Końcówka roku szkolnego sprzyja wprowadzeniu do „zwykłych” lekcji „niezwykłych elementów”. Aby urozmaicić lekcje fizyki zastosowałam elementy grywalizacji. Grywalizacja to wykorzystanie elementów gier i technik projektowania gier w kontekście niezwiązanym z grami. Ma na celu motywowanie do działania i rozwiązywania problemów, świetnie nadaje się do powtarzania materiału.
Podczas takich zajęć uczniowie mieli możliwość sprawdzić swoją wiedzę z fizyki rywalizując ze sobą podczas zabawy. Używając gier planszowych i filmów pokazujących złudzenia optyczne poznali budowę oka i mózgu, dowiedzieli się w jaki sposób powstaje obraz, jakie są wady wzroku, a także co pasuje do siły czy bomby. Sprawdzili swój refleks i spostrzegawczość podczas wyszukiwania fizycznych pojęć.
Świetnie bawili się nie tylko ci, którzy fizykę mają już w szkole, ale także ci zdecydowanie młodsi i starsi.